utorok 23. decembra 2014

Predvianočná sentimentalita...

Je večer pred Štedrým dňom. Chorá, unavená, usoplená sedím pri notebooku, jem vianočnú kolekciu zo stromčeka a chystám sa pozerať film Rozum a cit. Rozmýšľam nad rozhovorom s kamarátkami pri káve zo včerajšieho večera. Nikto by nemal byť na Vianoce sám. Záver debaty o jednom kreténovi, ktorého otec vyhodil z domu a nemá kde byť cez sviatky. „Tak mu treba, je to debil, zaslúžil si to.“     -Ale aj tak by nemal byť nikto sám. Obraňovala ho Zuzka. 
Hodnota Vianoc sa preceňuje. Keď hockto doteraz nemal záujem tráviť so svojou rodinou nedeľné obedy, večery pri telke alebo telefonáty len tak cez deň aby vedel, či sú jeho blízky v pohode si nezaslúži ľútosť nad tým, že ho jeho rodina má dosť.  Hrať to na súdržnosť jeden deň v roku je málo. Chodiť na návštevy k príbuzným, ktorých ani nemám rada a s falošným úsmevom jesť koláčik (aby som neurazila) ma prestalo baviť a radšej sa im vyhýbam. Tieto Vianoce sú iné ako boli doteraz. Hlavnou kuchárkou a organizátorkou som sa stala ja. Doma máme dokonalý pokoj. Otec a brat postavili stromček, ja som napiekla koláče, dnes sme spoločne poupratovali a zajtra sa budú pozerať rozprávky a variť kapustnica. Žiadne stresy, hádky. Nakupovaniu som sa vyhla. Do obchodu som poslala ocka s krátkym zoznamom. Boli by to najkrajšie a najpohodovejšie sviatky , keby sme mali doma aj mamku. Práve teraz je sama niekde pri babke v Rakúsku. Bohužiaľ, vyšlo to tak, že musí pracovať.  My sme tu ostali traja, spolu sa navečeriame, dáme si darčeky, no ona je tam prvý krát cez sviatky s babkou, ktorú pozná deň. Jediné čím jej môžeme zlepšiť náladu je, že si zatelefonujeme. Keď som sa trochu zamyslela nad svojou nekonečnou  sebaľútosťou uvedomila som si, že to tak asi malo byť. Vďaka tomu, že tam moja mama šla neostala starenka sama cez sviatky. Vďaka tomu, že pri nás nieje sme si uvedomili, ako veľmi nám chýba. Vďaka tomu som si uvedomila, že sa o pár dní vráti a môžeme si opäť uvariť kapustnicu a dať jej darčeky. Len vďaka tomu som si uvedomila, že mám šťastie, pretože mnohí ľudia už mamy nemajú. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára